6 gode grunner til å bruke et eventbyrå når du skal arrangere en fest

BY IN Uncategorized On April 1, 2019

Skal du arrangere en privat fest, bryllup, konferanse eller et større arrangement for bedriften?

Da bør du vurdere å leie inn et eventbyrå til å  ta seg av organiseringen og gjennomføringen av arrangementet.
Det kan kanskje først høres ut som en unødvendig ekstrakostnad, men er det egentlig det?
Man kan faktisk spare både tid, penger og unødvendige overraskelser på å leie inn et eventbyrå til å ta seg av arrangementet, og med stor sannsynlighet så vil du og dine gjester få en bedre opplevelse og et bedre arrangement.
Mange leier inn en bryllupsplanlegger for å få et best mulig bryllup, så hvorfor ikke lei inn noen som er spesialist på events til ditt neste event?

Her er 6 gode grunner til å leie inn et eventbyrå til din neste fest

1. Du vil være sikker på å ikke sprenge budsjettet.
Det er viktig når du kontakter byrået at du har en idé om hvor mye penger du ønsker bruke. Et etablert eventbyrå gjør ofte flere hundre arrangementer hvert år og vet derfor hva du trenger og hva det vil koste å leie inn lokale, telt, artister, lyd, lys, scene osv. Du slipper uforutsette ekstrakostnader og kan være trygg på at de holder seg til budsjettet.

2. Du sparer tid. 
Det kan lønne seg å få inn eventbyrået så tidlig som mulig i planleggingsprosessen. Så fort dere har budsjettet klart og en idé om hva dere ønsker kan dere ta kontakt med et eventbyrå. Dere vil da sette dere ned sammen og begynne planleggingen. De vil kunne komme med ideer til lokale, underholdning, artister, tema, osv… De vil undersøke hvilke lokaler som er ledig, gå i møter og ta seg av alt det praktiske.

3. Du sparer penger.
Et etablert eventbyrå har ofte eget utstyr av det som blir bruk mye på arrangementer, og de har egne avtaler med artister, lokale, catering osv..
Og derfor også billigere priser enn du hadde fått om du skulle leid inn alt selv.

Lei en en magiker til ditt arrangement

4. De vet hvilke artister som passer til ditt arrangement og hvordan best bruke de.
Når et eventbyrå anbefaler et lokale eller en artist så er det fordi de vet hva som funker og ikke. Eventbyrået kan for eksempel anbefale hvilken type underholdning som vil være best for ditt arrangement.
Kanskje tenker du en magiker hadde vært gøy. Et eventbyrå vet da hvilke magikere og artister som leverer topp underholdning hver eneste gang, hvilken magiker eller artist som vil passe best til ditt arrangement, hvordan best bruke de og når.
Det finnes mye dårlig underholdning, og det er lite som er mer kleint enn 45 minutter med en  komiker eller tryllekunstner som ikke får med seg publikum. De kan også komme med ideer til underholdning som du ikke en gang viste eksisterte.
Viste du for eksempel at en utbryterartist kan være bra underholdning på et arrangement? Eller at man kan ha en tryllende konferansier?

5. Du kan konsentrere deg om å ha det gøy og være med gjestene.
Eventbyrået vil sammen med deg lage en kjøreplan for kvelden når gjestene kommer, når maten skal serveres, hvor alle taler, underholdningsinnslag skal være osv.. De vil så ta seg av hele gjennomføringen av arrangementet slik at du kan slappe av og nyte kvelden sammen med dine gjester i stedet for å løpe rundt og være utslitt når kvelden er omme.

6. De vil rydde opp etter arrangementet.
Det er utrolig deilig å kunne dra hjem etter festen og vite at alt er ryddet og vasket neste dag.


 


SHARE THIS ON:

6 years ago / Comments Off on 6 gode grunner til å bruke et eventbyrå når du skal arrangere en fest

1

APR

No

Comments

Christian

Comments are closed here.